Avís de Privacitat (Clients)

Última actualització: 26 d'agost, 2024.

El present avís de privacitat descriu la forma en què Fortum Corporation "Fortum" i la seva filial, "Escandinava de Electricidad", amb marca comercial "Nordy", tracta les teves dades personals. Aquest avís serà aplicable quan utilitzis els nostres productes i serveis o interactuïs amb nosaltres d'altres maneres. També serà aplicable en cas de clients o leads empresarials.

És possible que et proporcionem informació de privacitat addicional específica del producte o servei en els termes específics del producte o servei o avisos complementaris que podràs veure mentre utilitzis el nostre producte o servei.

1. Quines dades processem?

Recopilem i processem diversos tipus de dades personals, quan correspongui i en funció de la teva relació amb nosaltres, com ara:

  • Dades de contacte i característiques personals - incloses les teves dades de contacte (com ara el teu nom, adreça, número de telèfon i adreça de correu electrònic), dades demogràfiques (com ara el sexe, edat, idioma, nacionalitat, detalls professionals i detalls addicionals com els teus interessos o grup de segments) i el número d’identitat nacional quan sigui necessari per verificar la teva identitat.
  • Dades de contractes i transaccions - informació sobre els teus contractes, comandes, compres, dades de pagament i factures; trucades telefòniques gravades i transcrites; subscripcions i exclusions; i altres transaccions amb nosaltres, com sol·licituds de servei i missatges amb el nostre servei d’atenció al client.
  • Dades de pagament i crèdit - com la informació de la teva targeta de crèdit/dèbit i la informació del teu compte bancari que són necessaris per verificar compres, devolucions o solvència.
  • Dades d’identificadors en línia - dades que recollim amb cookies o tecnologies similars sobre l’ús dels nostres serveis, com ara les teves activitats i segments de navegació, la direcció IP, l’ID de cookie, l’ID del dispositiu mòbil, detalls sobre el navegador i el dispositiu, i ubicació.
  • Dades de gestió de serveis de seguretat i TI - dades utilitzades per protegir l’ús dels nostres serveis i les nostres instal·lacions, com la teva contrasenya i dades de l'inici de sessió, registres de seguretat, gravacions de càmeres de vigilància i dades d’autorització d’antecedents relacionats amb les comprovacions de “coneix la teva contrapart”.
  • Dades tècniques i de consum - com les dades sobre el funcionament d’un dispositiu, vehicle o aplicació, incloent la mesura del consum i la producció d’electricitat o altres serveis, i les dades de les estacions de càrrega i els dispositius intel·ligents, incloent-hi les dades de qualsevol sensor (per exemple, la temperatura).

 

2. Com recopilem la teva informació?

Les teves dades personals que tractem provenen de diferents fonts:

 

  • De tu i de la teva organització (si ets un client o lead empresarial), quan fas una comanda o utilitzes els nostres serveis, quan emplenes un formulari d'interès, participes en una enquesta o concurs, crees un compte, navegues per la nostra web o interactues amb nosaltres altrament.
  • De tercers, com ara registres d'adreces públiques, agències de referència creditícia, agències de cobrament de deutes, socis d'instal·lacions, socis de comercialització, socis de màrqueting, companyies d'electricitat i assegurances i altres proveïdors de dades.
  • D'empreses del Grup Fortum, que comparteixen informació per als fins esmentats en aquest avís.

 

3. Quines són les finalitats i bases legals per al tractament de dades personals?

Utilitzarem les teves dades personals per a finalitats predefinides basades en el contracte, el consentiment, l'obligació legal i l'interès legítim. Les dades obtingudes de fonts en línia i fora de línia es poden combinar per a aquests fins, en la mesura que no hagis rebutjat compartir les teves dades quan correspongui. Utilitzarem les teves dades personals per a les següents finalitats:

3.1. Prestació de serveis i atenció al client

Recopilem i utilitzem les teves dades personals per processar comandes, lliurar productes i serveis, proporcionar-te servei al client i administrar pagaments, contractes i transaccions.

Les dades necessàries per a la prestació de serveis varien en funció del producte o servei en qüestió, i de si ets un consumidor o client empresarial. Per exemple, els serveis en línia poden requerir que l'usuari s'autentiqui, mentre que els contractes d’electricitat requereixen que conservem la mesura del consum. El nostre servei d’atenció al client gestiona les teves sol·licituds i missatges per servir-te a tu o a la teva empresa. El servei d'atenció al client també et pot oferir el millor servei en funció de la informació que tinguem sobre tu. Podem comunicar-nos amb tu sobre assumptes relacionats amb el contracte per telèfon, correu postal, correu electrònic, SMS, xat, trucades automatitzades i altres canals digitals, incloses les xarxes socials. Als missatges de correu electrònic, utilitzem píxels de seguiment de correu electrònic que pots triar habilitar en rebre el correu electrònic. El píxel de seguiment ens informa si el nostre correu electrònic t'ha arribat i si has fet clic als seus enllaços.

La base legal per al tractament de les teves dades per a la prestació de serveis i l’atenció al client sol ser el contracte i les relacions comercials, o l’interès legítim. Quan ho exigeixi la llei, podem sol·licitar el teu consentiment per prestar certs serveis, per exemple, serveis basats en la ubicació.

3.2.1. Màrqueting de client

El màrqueting de clients és el màrqueting electrònic automatitzat que s'envia sense consentiment als clients, tant consumidors com empreses, a aquells països on es permet aquesta pràctica.

Als nostres clients consumidors, que actualment sol·liciten els nostres productes i serveis, us enviem regularment ofertes i informació sobre productes i serveis que són rellevants per a la nostra relació. Enviem aquestes comunicacions a l'adreça de contacte (telèfon o correu electrònic) que ens hagis facilitat a aquest efecte.

Als nostres clients comercials (empleats dels nostres clients empresarials o potencials clients, socis comercials i altres parts interessades) els enviem ofertes i informació sobre productes, serveis, esdeveniments promocionals i serveis que són rellevants per a la seva funció professional. Enviem aquestes comunicacions a l’adreça de contacte del treball que hem rebut del client, la seva organització o una font pública.

3.2.2. Màrqueting basat en el consentiment

T’enviem correus electrònics automatitzats de màrqueting i butlletins informatius si has acceptat subscriure-t’hi. Aquest tipus de màrqueting pot contenir informació sobre qualsevol producte o servei de qualsevol empresa del Grup Fortum o sobre productes i serveis dels nostres socis. També podem recopilar consentiments de màrqueting en nom dels nostres socis.

3.2.3 Canals de comercialització tradicionals

Podem utilitzar els canals de màrqueting tradicionals (correu, telèfon, porta a porta) per posar-nos en contacte amb tu en relació amb els nostres productes o serveis i els productes o serveis dels nostres socis, tret que hagis bloquejat l'ús de les teves dades de contacte.

3.2.4. Publicitat en línia

Anunciem els nostres productes i serveis en línia als usuaris que visiten les nostres págines web o les págines web dels nostres socis, col·locant cookies de retargeting o píxels a les págines web, cosa que ens permet (o a un tercer que actuï en el nostre nom) mostrar un anunci de Fortum al mateix usuari en altres págines web. Per dirigir-te a tu o altres audiències, conegudes com a audiències similars (“lookalike audiences”) en xarxes socials, podem utilitzar el teu número de telèfon o adreça de correu electrònic a no ser que hagis objectat això. Per a la segmentació en aplicacions mòbils, podem utilitzar les dades recopilades sobre el teu ús de l’aplicació i les dades de la teva relació com a client. També comprem serveis de publicitat d’empreses externes que dirigeixen anuncis de productes i serveis de Fortum a audiències rellevants i, en aquest cas, Fortum no processa les dades directament. Llegeix més sobre les pràctiques de publicitat en línia a la nostra política de cookies i dades en línia.

3.2.5. Quines dades es fan servir per optimitzar vendes i màrqueting ("Perfilat")

Per a màrqueting i publicitat, utilitzem i combinem les dades que es recopilen durant la relació amb el client i d'enquestes a clients; dades de comportament en línia; dades proporcionades per tercers (per obtenir més informació, consulta la secció 2); i dades derivades que, per exemple, prediuen els interessos dels usuaris. Amb base en aquestes dades, podem fer que el màrqueting sigui més rellevant i efectiu, i enviar-te ofertes més personalitzades. Un exemple de dades derivades és un segment que ens indica que és probable que l'usuari visqui a una àrea suburbana oa una casa adossada. També pots rebre una oferta dirigida, per exemple, perquè t’has mudat recentment.

3.2.6. Relacions amb els grups d'interès

Gestionem les relacions amb les parts interessades comunicant-nos sobre temes rellevants i promocionant els esdeveniments que organitzem. Les comunicacions es poden enviar directament per correu electrònic a les adreces de contacte rebudes de les parts interessades o de la teva organització.

3.3. Desenvolupament de productes i serveis

Processem dades personals per millorar i desenvolupar millors serveis per als nostres clients, per recolzar la nostra presa de decisions comercials i per tenir en compte els comentaris i necessitats dels nostres clients. La base per al tractament de dades per al desenvolupament de productes i serveis és l'interès legítim o el consentiment. Això es fa, per exemple, recopilant comentaris directament dels usuaris mitjançant enquestes, panells de prova, entrevistes, qüestionaris i altres formes de recerca de mercat; utilitzant les dades generades per lús dels nostres serveis en anàlisi; mitjançant lús de trucades telefòniques gravades o transcrites per a la capacitació i la millora de la qualitat del servei; i provant la funcionalitat del sistema amb dades de mostra temporals que es recopilen durant lús normal del servei.

En la mesura del possible, el processament de dades per al desenvolupament dels nostres productes i serveis es realitza amb dades pseudonimitzades. En cas que es recopilin les dades de contacte reals del client en relació amb l'enquesta, o si fem entrevistes personalment amb el client, us informarem específicament sobre l'ús de les dades de contacte en relació amb l'enquesta o entrevista.

A l'anàlisi de dades, afegim grans volums de dades d'ús del servei per crear models estadístics, informes, prediccions i anàlisi de tendències per donar suport a la presa de decisions comercials; creem anàlisis sobre el rendiment del servei o de les característiques; i calculem els segments de clients que s'utilitzen per millorar les nostres vendes i màrqueting, com es descriu a la secció 3.2.5.

3.4. Obligacions legals

Processem dades personals per complir els nostres requisits legals, per exemple, les lleis comptables i fiscals, la lluita contra el rentat de diners i les lleis de denúncia d'irregularitats.

3.5. Defensa dels drets legals i garantia de la seguretat dels nostres serveis i clients

Utilitzem dades personals per garantir la seguretat de la nostra informació, instal·lacions, productes, serveis, clients i personal. Comptem amb un procés estàndard de "Coneix la teva contrapart" per dur a terme la deguda diligència amb els socis comercials. La base del tractament de dades per a la defensa de reclamacions legals, el cobrament de deutes, la verificació de crèdits, la seguretat de la informació i la prevenció de fraus i conductes indegudes sol ser l'interès legítim. Les dades personals s'utilitzen per garantir la seguretat dels nostres productes i serveis, per exemple, mantenint registres d'accés i còpies de seguretat del sistema, autenticant els usuaris i evitant atacs.

4. Presa de decisions automatitzada

Si fem servir la presa de decisions automatitzada amb efectes legals o d'importància similar sobre tu, t'informarem amb antelació. Si aquesta presa de decisions automatitzada no està autoritzada per la legislació, però és necessària per a l'execució o la celebració d'un contracte amb nosaltres, us demanarem el vostre consentiment.

Sempre pots expressar la teva opinió o impugnar una decisió basada únicament en el processament automatitzat, així com sol·licitar un procés de presa de decisions manual al seu lloc posant-te en contacte amb nosaltres fent servir les dades de contacte que es proporcionen a continuació.

5. Durant quant de temps conservem les dades personals?

Eliminem o anonimitzem les dades personals quan ja no són necessàries per als fins definits. Per obtenir informació sobre quant de temps emmagatzemem les teves dades personals, consulta el calendari de períodes de retenció adjunt o comunica't amb nosaltres utilitzant les dades de contacte a continuació per sol·licitar informació més específica.

5.1. Cronograma del període de conservació de dades personals

Els terminis esmentats són terminis màxims, tret que s'indiqui el contrari. És possible que les dades s'eliminin abans. Tingueu en compte que aquesta llista és un resum dels períodes de conservació més comuns. Hi pot haver variacions i detalls específics de cada país que no es tracten aquí. Aquestes normes tenen en compte les obligacions legals pertinents per a la conservació de les dades, com ara la comptabilitat i les regulacions relacionades amb el mercat elèctric. En general, els terminis s'apliquen des del final de l'any en què va tenir lloc l'esdeveniment. Les dades pseudonimitzades i agregades es poden conservar durant un termini superior, amb la finalitat de realitzar informes i anàlisis.

5.2. Termini de conservació de les dades personals

 

Tipus de dades

Termini de conservació

Dades bàsiques de CRM (nom, dades de contacte, historial de contactes, factures, dades de consum, detalls de transaccions, detalls del contracte). 10 anys des del final de la relació amb el client.
Dades necessàries per a la defensa jurídica. Durant els terminis de prescripció establerts a la legislació aplicable, depenent de la matèria de què es tracti. En cas d'una reclamació en curs, les dades es conservaran fins que ja no siguin necessàries.
Trucades telefòniques gravades. En cas de contractació per via telefònica, durant 5 anys des de la finalització de la relació contractual. Les trucades gravades per control de qualitat es conservaran durant 5 anys.
Dades dinici de sessió.

2 anys des de l’últim inici de sessió.

Dades de gestió de serveis de TI i altres dades temporals, per exemple, respostes a enquestes, participació a campanyes. 2 anys des de la recollida.
Preferències de màrqueting i dades de contacte per a màrqueting, dades bàsiques utilitzades per a la segmentació de clients. Les dades de contacte es poden utilitzar per a màrqueting fins que el client retiri el seu consentiment prestat amb anterioritat o decideixi que no vol seguir rebent informació comercial, tret que aquestes dades siguin necessàries per a altres fins.
Dades de cookies i altres dades recopilades amb tecnologies similars. Consulteu més detalls sobre la nostra configuració de cookies a la nostra Política de cookies.

 

6. Qui pot accedir a les teves dades personals?

Les teves dades personals poden ser accessibles pels nostres subcontractistes de processament de dades o altres tercers, com es descriu a continuació, en la mesura que ho permeti la llei aplicable.

Encarrregats del tractament: utilitzem subcontractistes de processament de dades perquè ens prestin serveis. Aquests subcontractistes poden tenir accés a la teva informació personal i processar-la en el nostre nom. Ens assegurem que el processament de dades personals per part dels nostres subcontractistes es realitzi d’acord amb aquest document i a través d’acords contractuals adequats. Els proveïdors de serveis típics que processen dades personals inclouen, per exemple, socis de vendes i atenció al client, socis de pagament i facturació, i proveïdors de software i serveis de TI.

Quan correspongui, podem compartir les teves dades personals amb altres responsables de tractament de dades en funció del nostre interès legítim, el nostre contracte amb tu o les nostres obligacions legals, com ara:

  • Empreses del Grup Fortum: les empreses del nostre Grup poden utilitzar les teves dades personals per als fins definits en aquest avís.
  • Socis comercials, subcontractistes i altres tercers autoritzats: podem compartir dades personals amb els nostres socis comercials quan sigui necessari, per exemple, per raons contractuals o per interessos legítims limitats, com el desenvolupament de serveis amb dades seudonimitzades.
  • Els nostres socis comercials: inclouen, per exemple, empreses d’energia elèctrica, agències de recuperació de deutes, companyies d’assegurances, socis de serveis de correu, minoristes d’electrònica de consum, operadors d’estacions de càrrega elèctrica, fabricants d’automòbils i socis publicitaris en línia, com s’explica a la política de cookies i dades en línia o proveïdors de serveis.

Alguns exemples d’intercanvi de dades amb socis comercials són:

  • Quan has comprat els nostres productes i serveis a un soci comercial, sovint necessitem intercanviar les teves dades com a part de la gestió d’aquesta relació i la teva compra, per exemple, per identificar el teu pagament o perquè puguem pagar-los.
  • Quan compres el producte o servei d’un soci comercial a través de nosaltres, realitzes un contracte amb el soci comercial que ven aquest producte o servei, i en aquest cas, podem transmetre les teves dades personals per prestar-te el servei.
  • Per entregar un producte o un servei que hagis sol·licitat, podem compartir les teves dades de contacte amb el soci de correu, missatgeria o instal·lació per a la prestació del servei.
  • Per a una col·laboració limitada en activitats de màrqueting conjunt.

Alguns dels nostres productes i serveis també us permeten compartir les vostres dades personals amb altres parts.

Fusions i adquisicions: si decidim vendre, fusionar o reorganitzar els nostres negocis, això pot implicar que divulguem dades personals a compradors potencials o reals i als seus assessors.

Autoritats, procediments legals i llei: divulgarem les teves dades a les autoritats competents, com ara la policia, si així ho exigeix ​​la llei. També podem divulgar les dades personals en relació amb procediments legals, una ordre judicial, un judici o un procés de l'autoritat, o segons ho exigeixi o permeti la llei.

7. Transferim dades personals a tercers països?

Fortum és una empresa global que compta amb filials, processos de negoci, estructures de gestió i sistemes tècnics que creuen les fronteres nacionals. Això significa que les teves dades poden ser transferides a països diferents d’aquell en què et trobes, fins i tot fora de l’Espai Econòmic Europeu. Ens basem en les salvaguardes adequades, com les decisions d’adequació de la Comissió Europea i el Marc de Privacitat de Dades UE-EUA o les clàusules contractuals estàndard emeses per la Comissió Europea, per protegir les teves dades en transferir-les. Pots obtenir més informació sobre les transferències posant-te en contacte amb nosaltres a través de les dades de contacte que s’indiquen a continuació.

8. Com protegim les dades personals?

Fem servir mesures de seguretat organitzatives i tècniques adequades per protegir les teves dades contra pèrdues o usos indeguts. Comptem amb un model de governança de ciberseguretat que descriu les funcions i responsabilitats a nivell de Grup, i les nostres instruccions proporcionen informació detallada sobre com s’han de gestionar les dades personals dins del nostre Grup. En dur a terme programes de conscienciació, involucrem els nostres traballadors en consideracions de privacitat i seguretat. Quan contractem proveïdors externs per prestar serveis que puguin permetre’ls accedir a les teves dades personals, els exigim per contracte que comptin amb controls de seguretat similars.

9. Cookies i tecnologies similars

Quan utilitzem els nostres serveis digitals o visites les nostres pàgines web, podem recopilar dades dels teus dispositius mitjançant cookies i altres tecnologies similars. Les nostres pàgines web i aplicacions poden utilitzar cookies i altres tecnologies similars establertes per tercers. Pots obtenir més informació sobre com gestionar les cookies i el seu ús llegint la nostra política de cookies i dades en línia.

10. Els teus drets i com exercir-los

A continuació, pots veure els teus drets respecte a les teves dades personals que processem. Si tens alguna pregunta sobre els teus drets o desitges exercir-los, pots posar-te en contacte amb nosaltres per escrit, dirigit al Delegat de Protecció de Dades de la Companyia a la següent adreça: Av. Diagonal, 463 bis, 8B, 08036 Barcelona, a través del correu electrònic dpd@nordy.es, o posant-te en contacte amb el nostre servei d’atenció al client. És possible que alguns dels drets enumerats a continuació no siguin aplicables en el teu cas.

  • Dret d’accés a les dades personals: tens dret a ser informat sobre el tractament que realitzem i a sol·licitar una còpia de les teves dades personals.
  • Dret a rectificar les dades personals: pots sol·licitar que es corregeixi la informació si no és precisa o si necessita actualitzar-se.
  • Dret a la portabilitat de les dades: pots obtenir i reutilitzar les teves dades personals que ens hagis proporcionat. Podem proporcionar un fitxer seleccionable de les teves dades en un format llegible per màquina, basat en la base del processament si ha estat sota contracte o consentiment.
  • Dret a la supressió: elimina les teves dades a la teva petició si ja no són necessàries de manera legítima.
  • Dret a retirar el consentiment: si has donat el teu consentiment per al tractament de dades, sempre tens dret a retirar-lo.
  • Dret a oposar-te al tractament: tens dret a oposar-te al tractament de les teves dades personals en base a interessos legítims, com el desenvolupament de nous productes i serveis, o situacions explicades anteriorment a les seccions 3 i 6. Podem rebutjar la teva sol·licitud si existeix una justificació raonable per continuar amb el processament.
  • Dret a limitar el tractament: en determinades circumstàncies, tens dret que es restringeixi el tractament que fem de les teves dades.
  • Dret a no rebre comunicacions electròniques de màrqueting i enquestes a clients: si no vols rebre missatges de màrqueting, pots optar per no participar en qualsevol comunicació. La forma més fàcil és fer clic a l’enllaç situat al final del missatge.
  • Dret a no rebre màrqueting telefònic o postal: si no vols rebre trucades de màrqueting o màrqueting postal de la nostra part, pots posar-te en contacte amb el nostre servei d’atenció al client o informar els representants del servei d’atenció al client durant la trucada de màrqueting. A més, pots gestionar les teves preferències en rebre informació comercial a través de la Llista Robinson.
  • Dret a administrar cookies: si desitges administrar cookies a les nostres pàgines web, utilitza els controls establerts a la nostra Política de cookies i dades en línia.

Tingues en compte que és possible que continuïs rebent missatges de màrqueting durant un breu període després de donar-te de baixa mentre actualitzem els nostres sistemes. A més, de vegades utilitzem socis de màrqueting, que et poden mostrar els nostres productes i serveis, però que no han rebut cap dada personal sobre tu de la nostra part. Per excloure't d'aquest màrqueting o exercir els teus altres drets, posa't en contacte directament amb el soci de màrqueting específic.

En circumstàncies específiques, existeixen limitacions a aquests drets. Si no actuem d'acord amb les teves sol·licituds, t'informarem dels motius. Si no estàs satisfet amb la nostra resposta, o amb la manera com gestionem les dades personals, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic dpd@nordy.es. Alternativament, pots possar-te en contacte amb el nostre servei d'atenció al client. Si encara no estàs satisfet, pots posar-te en contacte amb l'autoritat nacional de protecció de dades.

11. Canvis en aquest Avís de Privacitat

Nordy es reserva el dret de modificar aquest Avís de Privacitat. Les possibles modificacions a l’Avís de Privacitat seran notificades a la nostra pàgina web o comunicant-nos directament amb tu.

12. Responsable del tractament de les teves dades personals i dades de contacte

Nordy ha designat un Oficial de Protecció de Dades, a qui pots contactar utilitzant les dades de contacte que es proporcionen en aquesta secció.

El responsable del tractament de les teves dades és Fortum Corporation i la seva filial, "Escandinava de Electricidad", amb marca comercial "Nordy", amb la qual has contractat o interactuat d’una altra manera. La llista de les principals empreses del Grup Fortum està disponible aquí.

Si tens alguna pregunta o desitges exercir algun dels teus drets, consulta la secció 10.

Pots dirigir qualsevol altra pregunta o comentari sobre la teva privacitat al nostre equip de privacitat escrivint al correu electrònic dpd@nordy.es o per escrit a la següent adreça:

  • Fortum: OyjPrivacy Keilalahdentie 2-4, 02150 Espoo Finlàndia
  • Nordy: Avda Diagonal 463 bis 8B, 08036, Barcelona (Espanya)

També pots comunicar-te amb l’Oficial de Protecció de Dades de Fortum i Nordy a través dels canals proporcionats anteriorment.